şubat bir, iki, üç.

bir şubat – allah var.
Yıllar öncesi start verilen koşuşturmalardır.. yıllar yanar ve günlere varılır. Her nihayette bir keşke bulunur elbet ve gözler yaşlanır. ‘İnsan hayret eder’ demiştim ve az buçuk da olsa bahs ettiğim buydu. Vardığımız ve varmakta olduğumuz günler de elbet geçecek. Korkma o beni ve ben gibileri de yarattı.. korkma ben varım. Korkma Allah var.

iki şubat – ölüm var.
Ölü ellerle oynanan oyunlar son bir kaçışla biter. Hayat koşuşturmalar ve kaçışlarla sürer. Yangınlardan kurtulan insanlar, ihanetin acısıyla kavrulan erkekler ve kan revan içinde kalan gelinler.. hepsi, ama hepsi de kaçar yeraltına. Koşuşturmalarda, kaçışlarda kaybedecek bişeyi olmayanlara ümit ve hep kazanan insanlara korku olan ölüm var.

üç şubat – cehennem var.
Koşuşturmalar, kaçışlar zamanla bizi körleştirir. Onun için yalnızca aptallar sadece gördüklerine inanır. Işıksız kuyuya düşen bilir görmediklerine inanmanın huzurunu ve kadim kapılar karşısında gözü kapalı beklemeyi. Bazı kapılar ardında cennet ve bazı kapılar ardında cehennem var.

* * *

2012 – 2013 yıllarında TRT1’de yayınlanan Şubat dizisinin ilk üç bölümünü izledikten sonra tuttuğum notlar.

 

Leave a Reply

